Jak przekuć kryzys w sukces – komunikacja w sytuacjach kryzysowych

Znaczenie komunikacji w sytuacjach kryzysowych doceniamy zwykle, kiedy jest już za późno, a organizacja z powodu błędnego komunikowania albo braku jakiejkolwiek komunikacji, pogrąża się w chaosie. Brak skutecznej komunikacji kryzysowej sprawia, że stajemy się ofiarą plotek, niedomówień, półprawd, spekulacji, niesprawdzonych doniesień, weryfikowanych wśród przedstawicieli konkurencji, wreszcie pomówień rujnujących reputację.

 

IMG_1683

 

Pomożemy Ci:

  • Skutecznie i natychmiastowo reagować w sytuacjach kryzysowych
  • Kontrolować przekaz medialny dotyczący kryzysu i moderować go
  • Angażować media po swojej stronie
  • Przekuwać kryzys w sukces

 

Nauczymy Cię:

 

  • Zasad funkcjonowania redakcji i dziennikarzy (czego oczekują, po co przyjeżdżają?)
  • Zasad tworzenia newsa i znaczenia tej formy przekazu
  • Terminologii dziennikarskiej i zasad rządzących przekazem radiowym i telewizyjnym
  • Zachowania przed kamerą i poza nią (ale w obecności dziennikarza i ekipy)
  • Zachowania przed mikrofonem radiowym
  • Wykorzystywania mowy ciała do wzmocnienia i uatrakcyjnienia przekazu
  • Czego kamera nie lubi (kody ubioru i wyglądu, miejsce nagrania a mój wygląd…)
  • Jak mówić, by widz chciał nas słuchać (ton głosu, tempo, intonacja, interpretacja głosem…)
  • Jak opanować stres przed występem
  • Jak tworzyć skuteczny, spójny merytorycznie, atrakcyjny i spełniający oczekiwania dziennikarzy komunikat
  • Prowadzić właściwą komunikację i kontrolować przekaz w mediach od pojawienia się kryzysu do jego zakończenia
  • Wykorzystywać kryzys do wzmacniania wizerunku organizacji

 

Podczas szkolenia analizujemy potencjalne lub realne sytuacje kryzysowe, tworzymy scenariusze komunikacji i strategie komunikacyjne. Na przykładzie case study, ćwiczymy komunikację w sytuacjach kryzysowych na każdym etapie (od pierwszego komunikatu po zamykającą konferencję).

 

Szkolenie trwa 10 godzin, w dwóch sesjach (teoretyczna wraz z prezentacją multimedialną i ćwiczeniami „na sucho” oraz praktyczny trening przed kamerą z profesjonalnym operatorem telewizyjnym)

 

Oferujemy także pomoc w stworzeniu profesjonalnej „Księgi procedur komunikacji kryzysowej”, dostosowanej indywidualnie do potrzeb  Twojej organizacji.

 

Sesje mogą się odbywać jednego dnia ale wskazane jest podzielenie szkolenia na dwa dni:

1. sesja (teoria, prezentacja i ćwiczenia): 3-4 godziny

2. sesja (praca z kamerą, ćwiczenie wszystkich elementów i analiza): 5-6 godzin

Zajęcia są prowadzone w grupach do 5 osób.